Wskazówki i porady
                
    
                Montaż silnika 
                
    
                
                    1. Zanim rozpoczniesz montaż skontroluj:
                    
                        - Czy dostarczony silnik jest taki sam jak Twój / kod silnika
- Czy dostarczony silnik nie został uszkodzony w czasie transportu
- Czy wszystko jest zgodne z umową
- Czy wszystkie uszczelki olejowe są szczelne. W razie watpliwości należy je wymienić
 
                
                    2. Dodatkowe wskazówki dotyczące instalacji
                        
                            - Wymień uszczelkę pod korkiem spustowym oleju
- Wymień olej i filtr oleju zgodnie ze specyfikacją i zaleceniami fabrykanta
- Pamiętaj o odpowiedniej gęstości i ilości oleju
- Wymień pasek rozrządu oraz wszystkie napinacze i rolki pośrednie (ewentualnie wymień pompę wodną)
- Zanim kolektor dolotowy zostanie przekonwertowany,zadbaj aby nie był zanieczyszczony ( często osadzają się na nim cząstki metalu z uszkodzonego silnika,co grozi uszkodzeniem nowego)
- Skontroluj, czy układ chłodzenia ma dobry obieg/czy nie ma wycieków (po zamontowaniu sprawdź czy działa wentylator silnika)
- Zapobiegaj awariom elektronicznym. Używaj jak największej liczby elementów elektronicznych, takich jak czujniki, wiązki silnikowe,etc. przynależnych danemu silnikowi
- W silnikach turbo: przekonaj się, czy wszystkie przewody olejowe są drożne i czy do turbo dochodzi wystarczajaco oleju (zwróć uwagę na załamania na powrotnym przewodzie olejowym)
- Upewnij się, czy wszystkie przewody ssące oraz chłodnica powietrza są wolne od zanieczyszczeń 
- W silnikach diesla z blokadą startu na pompie paliwowej należy przełożyć blokadę startu ze swojego samochodu ( tylko blokadę lub kompletna pompę paliwową)
- Uwaga- montaż i demontaż tylko zgodnie z danymi fabrycznymi (momenty obrotowe docisku, etc.)
- Po jeździe próbnej skontroluj poziom oleju
- Po jeździe próbnej sprawdź , czy silnik nie ma wycieków
 
                3. Gwarancja nie obejmuje:
                
                    - Rozrządu
- Uszczelki pod głowicę (ewentualnie wedle umowy)
- Wycieku z pompy wodnej, przewodów, uszczelek , uszczelek olejowych
- Koła zamachowego i sprzęgła ( zwróć uwagę na modele ze sprzęgłem dwumasowym)
- Uszkodzeń spowodowanych przez dostarczone turba/ pompy paliwowe
Zasady montażu skrzyni biegów
                
                
                
                    1. Zanim rozpoczniesz montaż skontroluj:
                    
                        - Czy dostarczona skrzynia jest taka sama jak Twoja( nr skrzyni biegów)
- Czy skrzynia nie została uszkodzona w transporcie
- Czy wszystko jest zgodne z umową
- Czy wszystkie uszczelki są szczelne (w razie watpliwości należy je wymienić)
- Ewentualnie łożysko dociskowe pod kątem wycieków oleju i czy nie "hałasuje"
 
                
                    2. Dodatkowe wskazówki
                    
                        - Przy montażu automatycznej skrzyni biegów ZAWSZE wyczyść (przeplukaj) chłodnicę oleju oraz wszystkie przewody  z resztek opiłków metalu  ze starej skrzyni
- Przekonaj się, czy cały układ jest czysty. Jeśli nie, to pozostałości metalu uszkodzą Twoją nową skrzynię biegów
- Skontroluj, czy korki wlewu i spusty (jeśli są obecne) są dokręcone 
- Wymień olej w skrzyni biegów według zaleceń fabrykanta. Zwróć uwagę na gęstość i ilośc oleju
- Po jeździe próbnej skontroluj ponownie poziom oleju oraz skrzynię biegów pod kątem przecieków
- Uwaga- przy demontażu i montażu pamiętaj o dokładnym docisku śrub , zgodnym z danymi fabrycznymi
 
                
                    3. Uwagi
                    
                        - Łożyska wyciskowe oraz uszczelki olejowe nie podlegają gwarancji
W razie wątpliwości lub pytań skontaktuj się z naszym działem sprzedaży
                 
                Zasady montażu głowicy
                
                
                    1. Przed rozpoczęciem montażu sprawdź:
                    
                        - Czy dostarczona głowica odpowiada Twojej głowicy
- Czy dostarczona głowica nie została uszkodzona podczas transportu
- Czy wszystko jest zgodne z umową
 
                
                    2. Montaż głowicy
                    
                        - Nigdy nie kładź głowicy na jej płaskiej stronie (uszczelka). Można w ten sposób uszkodzić jej powierzchnię lub zawory
- Dowiedz się jaka była przyczyna uszkodzenia Twojej głowicy i usuń tę usterkę 
- Skontroluj ścianki cylindrów oraz tłoki po kątem uszkodzeń i zanieczyszczeń (nagar) Dokładnie wyczyść i skontroluj wszystkie części do wymiany
- Skontroluj płaszczyznę bloku silnika pod kątem uszkodzeń i odkształceń 
- Używaj zawsze nowego zestawu uszczelek do głowicy silnika, włącznie ze śrubami głowicy . Pamiętaj o docisku śrub dokładnie według danych fabrycznych (momenty docisku)
- Pamiętaj aby ustawić znaki rozrządu , a następnie załóż nowy pasek rozrządu ,napinacz i rolki pośrednie 
- Pozostaw popychacze hydrauliczne na min.1 godzinę aby się ustawiły 
- Przy popychaczach mechanicznych ustawienia należy dokonać przy użyciu szczelinomierza z marżą około 0,05 mm 
- Po zamontowaniu głowicy i paska rozrządu przekręć ręcznie silnik tak, aby wykonał dwa obroty. W ten sposób sprawdzisz czy zawory nie uderzają w tłoki 
- Wymień olej, filtry oleju, termostat i płyn chłodniczy dokładnie według zaleceń fabrykanta
- Sprawdź układ chłodzenia pod kątem pracy i przecieków
- W samochodach z instalacją gazową należy ja wyłączyć i ponownie uruchomić dopiero po przejechaniu minimum stu kilometrów na benzynie
- Sprawdź wszystkie ustawienia
Wykonaj jazdę próbną i ponownie przeprowadź kontrolę
                 
                Zasady montażu turba
                
                
                Przyłącza olejowe
                Wymontuj z turba wszystkie zasilające i odprowadzające przewody olejowe i zadbaj o to, aby zostały dokładnie oczyszczone. Następnie zamontuj je ponownie. Do uszczelnień nigdy nie używaj silikonu i.t.p.!!!
                Nie zapomnij wymienić oleju silnikowego!!!
                Obieg powietrza
                Zamontuj nowy filtr powietrza i oczyść rurkę zasysającą powietrze. Jeżeli turbo posiada chłodnicę powietrza ,oczyść ja z resztek oleju. Rownież wszystkie przewody ciśnieniowe powinny być sprawdzone po kątem zanieczyszczeń resztkami metalu, a następnie dokładnie oczyszczone.
                Umocowanie do kolektora
                Dokładnie skontroluj kolektor wydechowy. Może zawierać jeszcze resztki metalu po uszkodzeniu poprzedniego turba. Wszystkie muszą być dokładnie usunięte . Popękany kolektor i zanieczyszczenia uszkodzą nowe turbo.
                Odpowietrzanie miski olejowej i sprawdzenie stanu silnika
                W wielu typach samochodów , odpowietrznik miski olejowej podłączony jest do wlotowego węża powietrza turba. Zatkanie odpowietrznika jest przyczyną złego odprowadzania oleju z turbiny. Silnik w złym stanie będzie wytwarzał ciśnienie w misce olejowej a co za tym idzie, nadmiernie dymił z pod korka wlewu oleju.
                Testowanie
                Uruchom silnik i pozostaw go w pracy jałowej .
                Sprawdź, czy turbo zasilane jest wystarczającą ilością oleju Zwiększ powoli obroty silnika i sprawdź , czy nie ma żadnych wycieków . Po rozgrzaniu silnika należy dociągnąć wszystkie śruby montażowe .
                W razie wątpliwosci lub ewentualnych pytań skontaktuj się z naszym działem sprzedaży
                
                
                Zasady montażu sprężarek
                
                
                    
                        - Wszelkie naprawy systemów klimatyzacji mogą być wykonywane tylko w specjalistycznych serwisach.
- Sprawdź, jaka była przyczyna uszkodzenia twojej sprężarki i usuń tę usterkę . Z reguły przyczyną uszkodzenia sprężarki jest zła praca systemu klimatyzacji. Uszkodzone części należy wymienić .
- Jeżeli olej ze starej sprężarki nie jest czysty ,należy dokładnie wypłukać cały układ klimatyzacji. Zawsze sprawdź czy olej w sprężarce jest czysty!!!
- System klimatyzacji musi być w całości wypłukany specjalistycznym środkiem , przeznaczonym do usuwania zanieczyszczeń wewnętrznych . W ten sposób zapobiega się ewentualnemu zatkaniu i zużyciu nowo montowanej sprężarki.
- Wymień akumulator/ osuszacz oraz dyszę dławiącą. Osuszacz musi być instalowany jako ostatni. Bezpośrednio po tym, za pomocą pompy próżniowej opróżnij system a następnie napełnij go ponownie
- Przed zamontowaniem sprężarki skontroluj, czy jest ona wypełniona olejem.
- Opróżnianie systemu klimatyzacji za pomocą pompy próżniowej musi trwać minimum 30 minut.
- Napełnij system klimatyzacji czynnikiem roboczym i olejem.
- Parokrotnie uruchom system klimatyzacji.